Op deze pagina vind je de nodige uitleg zodat jouw schadeclaim correct kan ingediend worden.
Om jouw schadeclaim correct te kunnen verwerken, vragen wij eerst om een aantal gegevens in te vullen. Aan de hand van deze gegevens kunnen wij onmiddellijk verifiëren of jouw annuleringspolis geldig is én beschikken wij meteen over een reeks bijkomende gegevens.

De referenties die u hiervoor dient te gebruiken, kunt u terugvinden op uw reisdocumenten. Afhankelijk van de manier waarop u uw reis heeft geboekt, zult u over verschillende documenten beschikken. Selecteert u hieronder de situatie die op u van toepassing is.
Indien je een jaarpolis voor een annulering (of een combinatieformule annulering en bijstand) hebt afgesloten, dan heb je een verzekeringspolis ontvangen zoals hieronder getoond.
De referenties (polisnummer, naam van de verzekerde en geboortedatum) die je moet gebruiken om een schadeclaim in te dienen, zijn in dit voorbeeld document aangeduid door middel van rode kaders en gele markering. Kenmerkend voor het polisnummer is de lengte van 12 karakters inclusief het laag streepje voor de laatste twee cijfers.
Om uw schadeclaim in te dienen, is het noodzakelijk het reserveringsnummer van de geannuleerde reis in te vullen zodat het duidelijk is over welke reis/reizen het precies gaat.
Terug naar bovenIndien je een vlucht met bijhorende annuleringsverzekering hebt geboekt en betaald, dan heb je een verzekeringspolis ontvangen zoals hieronder getoond.
De referenties (polisnummer, naam van de verzekerde en geboortedatum) die je moet gebruiken om een schadeclaim in te dienen, zijn in dit voorbeeld aangeduid door middel van rode kaders en gele markering. Kenmerkend voor het polisnummer is in dit geval de lengte van 11 karakters inclusief het koppelteken als 5de karakter, bv. 2023-012345
Om uw schadeclaim in te dienen, is het noodzakelijk het reserveringsnummer van de geannuleerde reis in te vullen zodat het duidelijk is over welke reis/reizen het precies gaat.
Terug naar bovenIndien je een pakketreis, een auto-vakantie of een citytrip met bijhorende annuleringsverzekering hebt geboekt via tui.be, dan heb je een bestelbon ontvangen volgens een van de twee voorbeelden hieronder getoond.
De referenties (polisnummer, naam van de verzekerde en geboortedatum) die je moet gebruiken om een schadeclaim in te dienen, zijn in deze voorbeeld documenten aangeduid door middel van rode kaders en gele markering. Kenmerkend voor het polisnummer is de lengte van 8 of 9 cijfers, zonder andere leestekens, bv. 033510805 of 101315290
Indien je document geen apart polisnummer vermeldt, dan moet je hiervoor het reserveringsnummer gebruiken.

Terug naar bovenIndien je een reis via een TUI Shop reiskantoor hebt geboekt en betaald, dan heb je een bestelbon ontvangen zoals hieronder getoond.
De referenties (polisnummer, naam van de verzekerde en geboortedatum) die je moet gebruiken om een schadeclaim in te dienen, zijn in dit voorbeeld document aangeduid door middel van rode kaders en gele markering.
Indien uw documenten geen apart polisnummer vermelden onder de paragraaf “Verzekering”, dan moet je hiervoor het Reserveringsnummer invullen in het veld ‘polisnummer’ van het schadeclaim formulier.

Terug naar bovenIndien je een reis via een onafhankelijk reiskantoor hebt geboekt en betaald, dan heb je een bestelbon ontvangen volgens een van de twee voorbeelden hieronder getoond.
De referenties (polisnummer, naam van de verzekerde en geboortedatum) die je moet gebruiken om een schadeclaim in te dienen , zijn in dit voorbeeld document aangeduid door middel van rode kaders en gele markering. Kenmerkend voor het polisnummer is de lengte van 8 of 9 cijfers, zonder andere leestekens, bv. 033510805, 070477888 of 101315290
Indien de documenten geen apart polisnummer vermelden, dan dient u hiervoor het Reserveringsnummer in te vullen in het veld ‘polisnummer’ van het schadeclaim formulier.
Terug naar bovenIndien de klant een reis via een TUI Shop reiskantoor heeft geboekt , dan heeft hij een bestelbon ontvangen zoals hieronder getoond. De verzekering kan ofwel in de applicatie “JITS” ofwel in “JUMP” zijn toegevoegd.
De referenties (polisnummer, naam van de verzekerde en geboortedatum) die je moet gebruiken om een schadeclaim in te dienen, zijn in dit voorbeeld aangeduid door middel van rode kaders en gele markering.
Indien uw documenten geen apart polisnummer vermelden onder de paragraaf “Verzekering”, dan dien je hiervoor het Reserveringsnummer in te vullen in het veld ‘polisnummer’ van het schadeclaim formulier.
Voor een verzekeringspolis die werd toegevoegd in JUMP, heeft het polisnummer een lengte van 12 karakters inclusief het laag streepje voor de laatste twee cijfers, bijvoorbeeld 456789012_01 zoals getoond in onderstaand voorbeeld:


Terug naar bovenIndien de klant een pakketreis, auto-vakantie of citytrip met bijhorende annuleringsverzekering heeft geboekt, dan heeft de klant geen apart verzekeringspolisdocument ontvangen doch enkel het reserveringsdocument zoals hieronder getoond.
De referenties (polisnummer, naam van de verzekerde en geboortedatum) die je moet gebruiken om een schadeclaim in te dienen, zijn in dit voorbeeld document aangeduid door middel van rode kaders en gele markering. Kenmerkend voor het polisnummer is de lengte van 8 of 9 cijfers, zonder andere leestekens, bv.070477888
In dit geval, is het polisnummer ,dat ingevuld moet worden in de schadeclaim gelijk aan het Reserveringsnummer (soms ook wel “boekingsnummer” of “PO nummer” genoemd).
Terug naar boven